Inte kul...

Hej hej!
Idag har jag och H haft jättekul(!) Han har varit hängig senaste veckan, så jag beställde tid på Gripen i morse. (H hade öron + lunginflammation  i slutet av januari). Fick en läkare som jag inte tror tycker så mycket om barn... vet inte säkert men det var en känsla jag fick. Han skulle kolla i öronen, lyssna på lungorna och ta ett halsprov, detta älskar verkligen H eftersom han nyss varit sjuk. Hur läkaren kunde höra nåt i lungorna vet jag inte, eftersom H gallskrek hela tiden =o Sen kom det roliga: H ska lämna urinprov i mugg! Han är 1,5 år gammal, jag började fnittra lite och läkaren önskade mig lycka till! (tack tack)
Jag tog med en plast-traktor, ett klistermärke, en "urin-mugg" och tog med barnet på handikapp-toan. Klär sedan av honom naken och börjar göra kiss-ljud, säger ordet kissa hela tiden och masserar lite lätt på hans mage. Detta gör jag samtidigt som han tittar funderande på mig, eftersom jag kryper omkring på golvet med en kiss-mugg och gör kiss-ljud hela tiden... ha ha ha Man måste ju vara beredd när strålen kommer, efter 10 minuter kom den!!! JIPPPIII! Då kom nästa frågande min, när H insåg att jag kastade mig fram och måttade in kiss-muggen istället för att det blev blött på golvet. Det gick bra utan plasttraktor och klistermärke! ( att leka med alltså) 1-0 till Susanne!
Tyvärr slutade hela besöket med den äckliga flaskan med Kåvepenin igen; Öroninflammation igen!

Igår hade vi i alla fall trevligt! Cirkel nr. 9 och utmaningen bestod av att göra ett kort av det material som fanns.
Jag fick ett par jättefina örhängen av J, som hon pärlat under kvällen, på grund av "Pay it forward"- utmaningen som ligger på min blogg. TACK J!!! www.jsdesign.se Kolla in hennes hemsida!

Tyvärr har jag inte bilder på alla saker, men här kommer några;

Sköt om er där ute!
// Kram Susanne

   
   

Kommentarer
Postat av: Maria

Halloj! Tack för senast de va gör mysigt!! Va fina saker ni gör, man blir ju jätte sugen! Var får ni alla ideer ifrån kan man undra :) Själv får jag "hjärnsläpp" när jag ska göra nå`t. Va töligt att de va öroninflamation IGEN. Men vilken syn de ska ha varit me dig på golvet där inne på toan:D Hoppas han kryar på sig å blir bra nu. kram, kram

2008-04-08 @ 21:19:42
Postat av: Tesa

Ha ha ha, måste bara asgarva mitt i bedrövelsen. Fick en bild som etsat sig fast i huvet. Kan se dig & H framför mig på toan:-) Tråkigt att H har åkt på öroninflammation igen. Syns vi på Lördag?
Krama H från Moster.

2008-04-09 @ 09:00:24
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0