Det var det...

Hej!
Snart är verkligheten ett faktum... Jag har ju skrivit om det förr, men i morgon är det verklighet! Jag ska börja jobba helt och hållet efter att ha varit mammaledig sen 31 maj 2006! Oooops, vad fort det gick! Men vi har ju hunnit med en del, huset har blivit byggt, diverse byggnation här hemma och vi har ju fått våran älskade H! =)

Tyvärr blir det inte som jag har tänkt mig, H hade 39,3 i feber i lördags. På lördagskvällen passade jag på att ta med syster J och grannen T på lite festligheter. Vi satt hos T innan och sedan blev vi skjutsade till Harrys. Det var en trevlig kväll, men inte mycket folk man kände igen. Vi träffade några bekanta och fick en öl, det var ju trevligt!
Dessvärre hade H´s feber ökat ytterligare till igår, 39,7 igår kväll. I morse låg den på 38,8, alltså ingen bra ide´att skicka honom till dagis i morgon!? Men för att slippa bryta det som jag redan har planerat (att jobba i morgon) så kommer farmor hit och "vabbar", guuud va snällt!
Jag tror inte de på dagis blir så glada om jag kommer dragandes med en ganska slö och likgiltig unge, och går därifrån med ett klingande "ha en bra dag, älskling, så ses vi ikväll!"... inte uppskattat!
Jag vet i alla fall att mitt barn inte gillar när man tar febern (på traditionellt vis, om ni fattar) och heller inte får Ipren i andra änden... Han kryper omkring och stånkar och sliter för att göra sig av med suppen, och har lyckats båda gångerna... Tas medicinen upp snabbt, eller har den faktiskt följt med ut? Det vet inte jag.
Nu sover i alla fall prinsen, och jag ska passa på att ta en kopp kaffe!
Ha en bra dag!
// Kram Susanne

(ett FBK-fan)
image231

Kommentarer
Postat av: cissi

tackar! ja har man fått en guldmedalj vill man alltid ha flera! stackars lillen! det är jobbigt att vara liten och ha feber! ha en bra dag och lycka till på jobbet! :)

2008-01-21 @ 13:13:45
URL: http://cissiostlund.blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilken goding! :)

2008-02-04 @ 20:47:15
URL: http://litenarvid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0