Man blir förbannad...

Förra veckan satt jag i godan ro och surfade... Efter ett tag så gick allt så väldigt långsamt, så jag ringde till Tele2. Då säger den "trevliga" tjejen att "Du har ju kommit upp i 1GB så nu har vi strypt ditt bredband till 0.3..." Jaha sa jag, "hur länge tvingas jag surfa så här långsamt då?" "Jaaa men, det är ju månaden ut!" KUL KUL KUL KUL =( 
Det underlättar ju om personerna som säljer bredband informerar om det här när man tecknar sig för att abonnemang i 24 månader. TELE2 = BAJS!

Det hör till saken att vi aldrig surfar på sajter som är jättetunga, vi laddar aldrig hem musik/spel/filmer och ändå kan vi bara surfa i 8 dagar på en kalendermånad innan de stryper hastigheten! Hur f-n funkar ett sånt abonnemang för de som faktiskt surfar mer "modernt"? Jag blir så trött på allt krånglande! Nu går det snabbare att gå till affären, köpa tidningen, läsa den och sen gå hem igen, istället för att försöka få upp sidan på internet!

 Nog om dett, jag blir bara upprörd! I helgen har vi försökt jobba lite hemma, tills sambon slog sig så kopiöst på tummen (jag tror han höll på att svimma)

Det slutade i alla fall med att jag la sten, satte potatis, planterade dill och oljade utemöbler. (M låg på sängen)
På kvällen kom grannarna hit och grillade/tog en öl, det var trevligt men till slut kom regnet och då kapitulerade vi... Ikväll kommer Mariagårds-flickorna hit och grillar/dricker vin, det ser jag fram emot!
Ha nu en trevlig dag!

// Kram Susanne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0