Oooops...

Nu är vardagen här och jag tycker att semestern gick lite väl fort...
Vi startar vardagen med att få ett sjukt barn, det tog rekord-kort tid, efter 2 dagar på dagis va näsan genomtät och hostan startade. Det är ju synd om de små liven, tänk vilka bacill-attacker de är med om! =O
Jag har vart lite dålig på att ladda upp bilder till datorn, så ni får hålla tillgodo med lite text för tillfället.
Dagens samtal med min 3-åring:
-"Mamma, vart bor bajset nånstans?"
- Jag: "bajset bor i magen och sen kommer det ut i rumpan"
- "I rumpan??, men jag vet inte vart hålet är!?"

I och med det försvann han från rummet, och jag blev genast orolig över om han skulle gå och leta efter hålet...
De är allt lite söta, de små liven =)

Han säger att han älskar mamma och pappa, han kramas gärna, ber om att få gosa, en riktig liten myskille!
En morgon för några veckor sedan (jag sov och han hade smygit sig upp), vaknade jag av att han viskar "mamma, är du vaken?" När han inte fick nåt svar, smyger han fram till mig och tar försiktigt ur nappen och pussar mig på munnen. Han säger efter pussen: "mamma, nu kan du vakna". Alltså, man blir varm i hela kroppen då! =)

Sen sist jag bloggade har vi ju hunnit med en del semestrande... Vi åkte till Sandefjord, en av de värsta båtturerna jag (och lillen) varit med om. Om en 3-åring hänger i knäet i 2,5 timme utan att vilja flytta sig, då är man dålig... Vi var nog helt ärligt gröna i ansiktet av allt gungande... =( H tittade upp på mig och sa "Nu är vi dåliga, mamma". Jag fick sitta hela turen och "parera" gungningarna, gungade det åt vänster, gungade jag åt höger, och så såg det ut i flera timmar. blä blä blä blä. Väl framme blev vi glatt mottagna av norska släktingar, och det va så härligt att köra av båten, så jag skakade i hela kroppen. H startade campingturen med att få upp sjösjukan, rakt ner i min handväska... Sedan följde en veckas husvagnsliv, och vi trivdes som fiskar i vattnet =) Helt godkänt väder med lite solande, lite badande, en massa skratt och en del shopping =) (och en del dryck)
Här hemma har vi fixat en hel del, inför höstens gräs-sådd,. Det ska bli såååå kul när det blir "färdigt". Det dröjer ju en stund innan allt blir helt klart, men nu känns det verkligen som om vi är på väg till färdigt.

Förresten... jag avslutade min semester med att åka med mor och far till Norge igen. Den här gången för att fira U som fyllt 60 år. En hel helg fylld av skratt, fest och ytterligare härliga minnen att lägga i arkivet! =)

I morrn kanske jag lägger upp lite bilder också...
Sov gott alla jag känner!

// Kram Susanne


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken mysgrabb med morgonpussen då! =)

Hmm.. hur luktar handväskan nu??

Ska bli så nice o springa på er gräsmatta sen!

Puss!

2009-08-25 @ 10:16:53
URL: http://familjibusterud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0