*~V A B~*

Då var vi där igen... Lille H har 39,7 graders feber och har haft det i ett dygn nu. Tät i bröstet, lite snorig och en riktigt härlig hosta. Det är inte kul när de små är dåliga, man känner liksom en vanmakt, man försöker hela tiden tillgodose deras behov, men inget är riktigt riktigt bra. Äter dåligt, dricker dåligt och vill helt plötsligt inte ta nån medicin. Medicin är aldrig problem annars, men just idag när han behöver det så passar det inte att ta den=(
Provade att ta tempen igår kväll, på "det vanliga sättet", insåg då att vi var tvungna att sticka till stan och köpa en öron-termometer! Det rekommenderas!

Annars så har det varit jobb hela helgen och försök till att umgås mellan arbetspassen.
Förresten: JAG HAR BLIVIT "MOSTER" IGEN! I lördags föddes det 5 små ulliga valpar, varav en liten kille ska flytta in hos min syster med familj =)Gud, vad jag längtar!
Vi kommer aldrig aldrig att glömma älskade Bonzo, men livet fortsätter och vi längtar efter den lille valpen och att de små ska få lära känna honom. H tyckte att han skulle heta Lasse... vet inte om det blir så att de döper honom till det =) Sen berättade H för pappa att
-"mamma har köpt ny vovve till moster Jesska" (som han uttalar hennes namn) Lite gulligt faktiskt, han pratar om Bonzo rätt så ofta och gillar att titta på bilder av honom, så tänkte han efter att jag berättat för honom om en "ny vovve", att jag hade varit snäll mot moster och köpt en ny....lilla sötnosen.
Nu ska vi slappa lite och sköta om en sjuk liten kille!
Ha det friskt och bra!
// Kram Susanne

BONZO:

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men sötis då... Ja, mamma var snäll o köpte en ny till mig! =)

Ja, jag vet inte detta med Lasse jag.. =/

Puss o Kram

2009-03-17 @ 10:38:18
URL: http://familjibusterud.blogg.se/
Postat av: Tesa

Tråkigt med sjukdomar, vabbar för lilla S. Tack för ditt avtryck, känns jättekul att få ingå i PF ordinarie team. Och det kommer att hända mycket den närmaste tiden :o)

Då kommer inte ni ikväll då på Soarén?

Krya på er! Kram

2009-03-17 @ 11:40:04
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0