Camparna är hemma..

Hej! Nu är vi äntligen hemma, vilket otroligt dåliga väder vi haft denna sommar. Det är inte roligt att ha en flod i förtältet när man vaknar på morgonen, det är geggigt och allmänt tråkigt. 1:a stoppet var Hafsten camping i Uddevalla. Det började inte bra med att vår plats var dubbelbokad, stog i receptionen i 1,5 timme medans dom kliade sig i huvet och undrade hur det hade gått till. Jag tänkte bara att:
Nu är det som det är GE MIG EN ANNAN PLATS. Det var sent på kvällen och alla var hungriga och trötta ( griniga). Fick en plats i en gegghåla, det regnade konstant i flera dgr så vi struntade i tältet. Efter 5 dgr drog vi vidare och när vi närmade oss Tylösand så sken solen för 1:a gången(nästan). Och den höll sig skinande i otroliga 9 dgr på raken. Vilka stränder och sanddynor......vi trivdes som fiskar i vattnet och återkommer säkert hit igen. Under dessa 9 dgr hann vi förflytta oss till Åsa, ett litet samhälle i närheten av Kungsbacka. Och det var otroligt skönt att slippa ta ner ett pissblött tält. Vi stannade i Åsa i 4 dgr ooch drog sen vidare till Grebbestad. Det är ngt visst med doften man möter av salt och tång. Min scrappsyster kom och överraskade oss, hon fick ett ryck och stuvade in sonen i bilen och drog fr Karlstad till Grebbestad. Jättekul. Lyckades övertala henne att stanna över natten och hon var ju inte svårövertalad. Dagen därpå åkte syrran och rödnos hem igen. (den röda nosen pga att moster vände ryggen till ett kort ögonblick och pyret kröp över sängkanten och drattade i golvet) Vi stannade i 1 vecka och sen var det dags att dra hem. Trots det dåliga vädret hann jag bara scrappa ett tack-för-hjälpen kort till grannen som hämtat in vår post. Men någon gång måste man kanske ha semester från scrappandet oxå.
Nu ska jag sätta mig och göra ett grattiskort till 1-åringen rödnos.
Ha det gott och må väl/ kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0