Så synd om älsklingen...

Jaha ja, då hade vi varit på Gripen med lillen då.... Kul att höra att han har dubbelsidig öroninflammation + lunginflammation.... GGGGAAAAAAAHHHH! Det ville jag ju inte höra! Vi var hos farbror doktorn för några veckor sedan, eftersom han hade slemmig hosta, feber och var pipig i lungorna. Men då sa de att det inte va nånting - ska jag tro på att detta har flugit på honom nu?! Man blir i alla fall ledsen som mamma att höra det. Jag kände att tårarna började bränna under ögonlocken, när läkaren sa; "oj då, här var det öroninflammation" och lade så snällt även till; "oj då, här var det lunginflammation"! Känns det bra då, när man bara tvingar i honom saker där bak + jätteäcklig Mollipect, när det visar sig att det faktiskt inte var värt mödan?
Vi har ett stort problem nu: H vägrar totalt att äta något som liknar medicin, vi får nästan trycka ner honom på marken för att han ska ta penicillinet. Och då känns det extra upplyftande att vi bara har 29 ggr kvar att ge honom... Hjälp mig någon!?
Så det här med att börja jobba, har jag fått flytta till framtiden (några dagar i alla fall)
Nu blir det kudden, jag har ju några innehållsrika dagar framför mig, så det är bäst att vila!

Ha det gott alla!
// Kram Susanne

här är H alldeles ny =)
image232

Kommentarer
Postat av: Ulle

Men stackars gubben. Kan förstå hur det känns
att se sitt barn sjukt, uschh. Hoppas han snabbt kvicknar i igen.
Söt bild förresten :) Tänk att han snart är 18 månader..vart tar all tid vägen?
Hälsa lilla sötnosen.
Snart syns vi för lite pyssel, tjhioo.
Kram Ulle

2008-01-22 @ 07:34:18
Postat av: Malin Z

Men stackars liten. Jag vet hur jobbigt ni har det. Tänker på ER!!!

2008-01-22 @ 11:14:13
URL: http://malinscrappar.blogg.se
Postat av: cissi

usch stackars liten! jag hoppas att han blir bättre snart, jag förstår att det är jobbigt. men tänk på att efter varje "piller" så blir han bättre! Ta hand om er allihop!

2008-01-22 @ 11:44:22
URL: http://cissiostlund.blogg.se
Postat av: Tesa

Usch & fy, tänker på er. Minns när Saga hade lunginflammation 11 mån gammal. Pussa honom från moster.

2008-01-22 @ 12:20:44
URL: http://tesapysslar.blogg.se
Postat av: Jessica

Tråkigt, men ändå bra att det var nåt så han får medicin.. Vi om nån vet ju nu.. Blää 2 penecillinkurer på 1 månad! Hoppas den börjar verka snart så han kan bli pigg o kry för dagis! Men mindre kul att man får brottas för att få i medicinen.. Kämpa på! Puss från en till sjukling!

2008-01-23 @ 11:40:51
URL: http://familjibusterud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0